wie is er nou arm, wie is er nou rijk? - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu wie is er nou arm, wie is er nou rijk? - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

wie is er nou arm, wie is er nou rijk?

Door: mieke en jos

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

21 Januari 2009 | Gambia, Brusubi

"Het moet niet gekker worden"een uitdrukking toch behoorlijk aan inflatie onderhevig, want wat zou er tegenwoordig nog te idioot voor woorden zijn? Nou wat dacht je van deze, we zijn op de veelzijdige markt van Brikama, met goederen varierend van tractorbanden tot uien, van lekker geurende specerijen tot ijzerwaren. soms intiem in hele smalle overdekte paadjes dan weer ruim omdat er een weg tussen de kraampjes doorloopt. Veel zon,wind en als gevolg stof op je lijf.Veel verbaasde gezichten als je daar met 2 rolstoelers rondbanjerd, maar altijd vriendelijk, behulpzaam en zelden opdringend zoals in de hoofdstafd banjul vaker het geval is.Dan tijdens deze energieke en aangename wandeling een moment van ontroering, verwondering en ook een van onbehagen.Voorop gesteld dient gezegd te worden dat de mensen gewoon echt niks hebben en elke dalasi noodzakelijk besteed wordt aan het geziensonderhoud.Op een moment waar effe wachten door Jos tot Remco met zijn rolstoel weer aansluiting had gevonden legde een man enkele dalasis op het blad van jos zijn rolstoel.Na even op hem in praten konden we de man overtuigen dat dit echt beslist niet de bedoeling was van ons stilstaan. Je kunt je voorstellen dat het contrast voor ons enorm was.Een weldoorvoede grote blanke man, welliswaar in de rolstoel, die van een povertjes uitziende zwarte man zijn waarschijnlijk laatste dalasis krijgt.Soms lezen wij negatieve berichten over gambianen op de verschillende gambiasites die er zijn.Voorlopig zijn wij van plan om vast te houden aan de vele positieve en welgemeende ervaringen die wij tot n u toe hebben gehad.Die enkele mindere vallen daarbij in het niet.Voor wat frivolere berichtgeving verwijzen we graag naar : remcoslopwaarbenjij.nu.

Sjorsje van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we bellen.
Els, is het goed gegaan met de spullen brengen voor de volgende container?
Fons wij vinden het helemaal te gek dat je komt.
Llamin is er even niet ,maar kwam gisteren al langs en belde vandaag. Wel in het geheim want oh wee als zijn noorse vriendin lucht van ons krijgt heeft hij problemen,wij vinden het komisch.
Nadat we terug zijn van dakar volgt er een nieuw bericht.
Heel veel liefs, bedankt voor de reakties hier of per mail,zonnige warme groetjes vanuit een nog altijd heerlijk Gambia

• 21 Januari 2009 - 12:38

Mieke:

hoi jos en mieke
    jullie zijn lekker druk bezig!nog bedankt voor het meenemen van de bill,s.ja inderdaad wat is arm of rijk.geweldig!!!!
    gr van ons uit erp.

• 24 Januari 2009 - 16:24

Henk Jansen:

Hoi Mieke,
    Alles goed met jou Mieke en Jos. Geniet lekker van de zon jullie twee. Is het eten daar lekker. Ik mis je Mieke. Met mij gaat het goed Mieke.
    Heel veel groetjes aan jou en Jos van Henk en heel veel plezier in .

• 25 Januari 2009 - 20:36

Jhon & Willem:

Wat een mooi verhaal.
    zo zie je maar weer hoe hartelijk mensen kunnen zijn!!

Groetjes xxxxxxxxxxxxxxx
    en tot ziens