nicknames - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu nicknames - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

nicknames

Door: jos en mieke

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

21 Maart 2011 | Gambia, Brusubi

Vandaag zijn we voor het laatst naar bakau geweest, naar de lokale beach, waar we graag zijn om te grillen....we nemen onze gambiaanse barbeque normaal gesproken mee, kopen verse gamba's maken een mosterdsaus, vullen alluminiumfolie met dat alles, inclusief aardappelschijfjes en grillen dat. Als de zon ondergaat, de jongens uitgevoetbald zijn,eten we dat. we trotseren de zeewind, die hier altijd is na 6 uur, en eten en delen. Vandaag gunden we een italiaan zijn business. Hij heeft een lokatie achterin Bakau, niet veel gasten,we bestelde bij hem, vroegen of hij het kon brengen ,zijn eten, naar de beach...Dat kon, daar zaten we dan, met lasagna op de beach bij Sunset. Wat overigens een lokaal gebeuren is , de Bakau jeugd heeft daar zijn zondagse vertoeven, wij ertussen, heerlijk. altijd een mooie zonsondergang.......Wat wil je nog meer. ADMIRAAL, bracht een bedje, hij woonde in antwerpen vertelde hij, heeft geen voortanden meer, kwam terug naar dit mislukte avontuur. Veel jonge mannen denken dat ze in Europa hun toekomst op kunnen bouwen, gaan via vrienden(toeristen) maar missen hun Gambia, en komen terug. BOUNTY sprak Jos aan, hij zou spelen op Jos zijn 50e feest, Llamin had dat geregeld vertelde hij, we geloven hem...Ons Laminneke heeft ook een nickname:LIONKING, als je het mij vraagt, klopt het ook wel, zijn rasta's groeien op een manier dat je er manen van een leeuw in ziet, nu zeker, hij bereid zich voor op de komst van zijn Aja, heeft zijn haren daarom zwart geverfd, de zon gaf het een lichtere gloed, ik gaf hem haircondition,dit is zijn nieuwste ontdekking, zo soft waren zijn haren nog nooit...Musa, heeft de nickname:MOSES,hij opende ooit de zee in 2 delen. Jos is NA KEBA, grote wijze man, hij wordt door velen zo genoemd, Jos kan dan antwoorden als NA DING DING. dat zijn we allemaal. Lamin heeft veel namen: SIZE. PROMOTER,EL,REINO,LANGE JAN, en wij noemen hem LL....lazy.long,lovely Lamin
Kissema is UPLIFTER. In de dagelijkse begroetingen hoor je de namen,als een vanzelfsprekendheid, heel apart.We hebben deze week nog te gaan, klinkt misschien zwaar, is het misschien ook wel. Je went zo aan het ritme van hier, wat gaan we het missen, je weet dat je s'morgens gewoon naar buiten kunt gaan en wakker kunt worden door de opkomende zon. Je hoeft nooit iets binnen te zetten, het regent toch niet,Straks hebben we altijd electriciteit, altijd water,weet je exact hoe laat mensen komen,dat je verbinding hebt met internet, dat je smsjes aankomen.........Dat je een rechtstreeks antwoord krijgt, dat , dat alles en nog veel meer gaat ons nu met nog 5 dagen te gaan het gevoel geven : WE GAAN WEER AFKICKEN....Onze keuze om hier te willen zijn heeft gevolgen, we weten het het is altijd weer schipperen....nagenieten, maar vooral trots zijn op alles wat we meemaken...ervaren....tot gauw, lieve vrienden .collega's familie.

Bea proficiat, Anna proficiat,

• 21 Maart 2011 - 08:39

Sebas:

Fijn meegenieten weer, mooie observaties Mieke! Veel groetjes aan Na Keba en de rest en fijn om weer snel af te kunnen spreken. Inclusief een portje want deze jongen is gestopt met vasten ;-)

Had even een psssscht momentje nodig met een flesje Bavaria voor een wat groter carpe diem gehalte. Soms even nodig, zeg het maar niet hardop daar ;-)

Tot snel en lieve groetjes!

Sebas

• 21 Maart 2011 - 11:44

Rempie:

Mooie eindconclusie, hoor! Schrijven voor toneel?
    Hier houd het weer zich eindelijk aan de kalender: het is LENTE!
    Blijf genieten, knuff

• 22 Maart 2011 - 15:27

Rianne:

Lieve Jos en Mieke, dit jaar heb ik eigenlijk verstek laten gaan: én met het lezen van je altijd leuke verslag Mieke [kan ik altijd nog nalezen] en met het versturen van een berichtje terug. Behalve dit keer dan, e.a. zit me niet helemaal lekker, maar daar is nu niets meer aan te doen. Ik weet zeker dat jullie het in Gambia weer uitstekend naar de zin hebben gehad , iedere keer wortel je natuurlijk verder in die Gambiaanse grond, zeker met een eigen huis er nu op.Stel je je er maar op in dat het heimwee dit jaar wellicht nog groter zal zijn bij terugkeer in de lampenstad. Goed, wij zijn er dan wel en andere lieve vrienden, maar de manier van leven zoals daarginds, tja,geen vergelijk natuurlijk. Ik heb wel niet eerder geschreven maar wel vaak aan jullie gedacht en ik zie julllie thuiskomst met plezier tegemoet.Veel liefs van Rianne , ook van Jan natuurlijk

• 22 Maart 2011 - 21:56

Fons:

Ja Jos en Mieke,
    Er is een tijd van komen en ook weer van gaan. Leuk jullie te volgen. Hopelijk zien we elkaar snel. Ik ga de 7e april met Annemieke voor een dag of 12 naar Amerika. Gaan Pedro opzoeken en wat van het land zien.
    Tot snel, gr. Fons.

• 22 Maart 2011 - 22:04

Det En Leo:

Hallo Mieke en jos de laatste dagen van een lange vakantie zitten er op. ik lees uit je verslagen dat het een mooie tijd is geweest.Hier gaat alles goed .Hopelijk is er van de groente zaden toch nog wat uit gekomen en hebben de wilde beesten niet alles op.Een goede reis terug en we bellen wel als jullie weer een beetje gewend zijn aan het Hollandse leven. Gr Det en Leo