Voetbal. voetballen - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu Voetbal. voetballen - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

Voetbal. voetballen

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

24 Januari 2015 | Gambia, Brusubi

Nu op dit moment hoor ik zoveel vogels, dat is zo mooi en vertrouwd hier bij The Blue house......ook ging de stroom net uit,ook vertrouwd maar minder......ik had gelukt, mijn water voor mijn eerste bakkie koffie was net gekookt.
Jos heeft dan wat meer pech, zijn apneuapparaat werkt dan niet....

Heel fijn voor Jos is dat Solomon hem helpt,zijn wond is bijna dicht. Solomon verzorgt het, was eerder soms vrijwilliger in het Healthcentrum in Kubuneh, waar hij de kneepjes van Gabrielle leerde.solomon plakt de pleisters zo goed, heeft een eigen methode bedacht heel inventief, stukje eraf knippen Simone!!!!Hahah,dat wij daar niet opgekomen zijn!

Bij aankomst hadden we een lekkage, om die reden was er overal in onze tegelvloer gekapt,een puinhoop zal ik maar zeggen. Afgelopen weekend besloot Llamin het opnieuw te regelen, we hadden nog glasblokken over van de handje die we in de badkamer hebben gemetseld. Die waren wel wat dikker dan normale tegels, geen probleem, dan maak je de plek waar ze moeten komen wat dieper.....lukte aardig, totdat, jawel LLamin de nieuwe aangelegde pijp raakte, Yes, een lek opnieuw, het water spoot alle kanten op!
Llamin hield de lek dicht met zijn voet, Kissema werd snel en al het water werd afgesloten!
Dan denk je op zijn Hollands,..........poeh! maar hier gaat het anders, men belt de plumber(het is zondag) die is er naar een uur,brengt nieuw materiaal mee, repareert de boel, tegelt het geheel, Na 5 uur was alles geklaard. De grote oppervlakte zijn gewoon getegeld met de stukken die men er voorheen uitgekapt heeft. Het resultaat is prachtig, we hebben nu met wat fantasie een afbeelding van een Afrikaanse vrouw!

Voetballen is hier de sport! Jong en oud houdt zich er vele uren per dag mee bezig, je traint iedere dag, je kijkt heel veel wedstrijden op t.v. Deze periode in het bijzonder, de African Cup is gaande.Het huis zit hier geregeld vol,wij hebben immers T.V. We hebben ook voetballen gekregen van Oirschot Vooruit. Llamin is de verantwoordelijke om ze uit te delen.....Dat hebben we geweten, hij schonk er een aan de buurtkindjes....na 10 minuten kwamen kinderen af en aan, men hoorde het van elkaar. Llamin werd er gek van en bedacht, ik geef enkel nog een bal als heel het elftal komt. Hij deelde dit mede.....No problems in the Gambia, na een kwartier stonden hier wel 50 jongens voor de deur, hadden elkaar opgetrommeld! Ooit 50 enthousiaste kinderen bij elkaar gehoord en gezien? Wij wel.
tot de dag van vandaag koen ze nog ondanks het feit dat we vertellen dat ze op zijn!

De nieuwtjes van de week zijn, dat Jos vandaag eigenlijk voor het eerst de hele dag in de rolstoel gaat, dit komt niet alleen van zijn wond, ook zijn accu's van de rolstoel deden het niet meer bij aankomst. Solomon heeft een staaltje technisch inzicht getoond, hij heeft de rolstoel van Remco totaal gedemonteerd, er de accu"s uitgekregen en ze geplaatst in die van Jos.
Ook onze bus had problems, die rijdt weer vanaf donderdag.
Gisteren is de bus verkocht van Friendsforfriends Oirschot, ze doneerde die met nog heel veel hulpgoederen aan onze Stichting.
We zijn nu in afwachting van Tambedou, contactpersoon voor het schooltje in het dorp Kitty, met een begroting, de vraag is om nieuwe toiletten te bouwen en 2 klaslokalen toe te voegen aan het huidige schooltje. Het zal afhangen vn de kosten wat we kunnen doen, wordt vervolgd.
Gisterenavond is onze eetclub aangekomen, mooi weerzien, vandaag komen ze hierheen, er is al een voetbalwedstrijd georganiseerd m.n. voor de president van de voetbalclub Spoordonkse Boys (Henk den Tommes), We kregen shirtjes van de club, helaas zijn ze nog onderweg, met de 2e zending...Wat Henk nog niet weet is dat vorig jaar Oirschot Vooruit shirts schonk, die worden als alternatief gedragen!!!!

We gaan het zien, tot volgende week,
Sjorsku nog Proficiat, Sebas we gaan je bellen....
Jolanda wat leuk voor je, je nieuwe tijdelijke baan.....hopelijk werken we nog samen, doe al de deelnemers heel veel groeten, Guled
je djembee is in de maak!

liefs van ons Jos enMieke

• 24 Januari 2015 - 13:58

Sebas:

Wat heerlijk weer om mee te kunnen genieten en beleven! Super! Fijn dat jullie het zo goed hebben met de big family die jullie samen vormen! Besos!

• 24 Januari 2015 - 15:10

Rempie:

Joh, echt gedemonteerd of zet hij hem ook met pleisters weer in elkaar?? Jongens toch...............

• 24 Januari 2015 - 16:40

Els:

Klinkt allemaal weer heel vertrouwd!! Lekkage dichten is op zich in Gambia al een heel avontuur!
    Ik ben heel benieuwd naar de reacties en belevenissen van de Eetclub.
    Groetjes aan allemaal, Allin the family.
    Tot schrijfs en tot kijk!

• 25 Januari 2015 - 12:52

Jan En Joke:

Hoi Jos en Mieke
    Wat heerlijk vertrouwd jullie verhalen weer,wij lezen ze graag,hopelijk hebben jullie weer een heerlijke tijd in Gambia ,samen met vrienden en kennisen,geniet er van !
    Lieve groetjes Jan en Joke

• 31 Januari 2015 - 22:50

Det En Leo:

Hallo daar ,ik lees dat het weer lekker loopt bij jullie. Er gebeurt weer van alles. Zag ook een mooie foto van de gasten uit Oirschot. Er gezellig zo te zien. Fijn dat Jos weer helemaal herstelt is. Leo zit voetballen te kijken en Willem II tegen p.s.v gaat niet zo goed. Maar het komt voor P.S.V. toch nog goed.2-1voor P.S.V Geniet van alles bij jullie daar. We zullen met plezier je verslagen lezen. Gr Det

• 01 Februari 2015 - 15:21

Rianne:

Leuk weer om jouw verslag uit Gambia te lezen Mieke. Jullie zijn weer druk in de weer. Jij wordt nog eens de moeder Theresa van Gambia.Wij hopen dat het, ook met jou gezondheid Jos, goed blijft gaan en dat jullie het heel plezierig hebben . Vervelen zit er niet gauw in zo te lezen. Hier is de wereld al een tijdje grauw , grijs en nat, daar zul je niet snel naar verlangen in dat kleurrijke land waar jullie nu wonen.
    Ik heb van jou eens een blok hout uit Gambia gekregen Mieke, dat is nu af, na veel vijven en zessen en ploeteren..Erik vindt het een bierpul, ik zal het straks wel eens laten zien. Zeker technisch gezien was het een moeilijk stuk
    Heb het goed met elkaar , maar kom wel terug hè, we missen toch iets aan onze rechterkant.Veel liefs van Rianne en Jan