bedelgift - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu bedelgift - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

bedelgift

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

18 Januari 2016 | Gambia, Brusubi

Hallo lieve volgers,

De tijd vliegt, we zijn alweer 2 weken hier....nog maar 10 te gaan!We hebben ontzettend warm weer, iedere dag 36 graden, soms gepaard met een warme wind, we zweten wat af. We hebben ook al 6 dagen overdag totaal geen water, ze sluiten het af.....we hebben uiteraard hiervoor maatregelingen.....bij onze wasplaats staan 2 grote tonnen, lees 30 liter per stuk, die we constant gevuld houden als we wel water hebben. Bij de toilet staat een grote emmer vol water, in de keuken een emmer met deksel, dat water gebruiken we dan om groente te wassen, koffie te zetten etc....De koelkast ligt vol flessen gevuld met waterom te drinken....36 graden.....dorst! Ons water is heel lekker, vele gasten verwonderen zich over de smaak, geen bijsmaak. Vrienden uit Bakau komen vaak met lege flessen naar ons om hier ons water te tappen, zo lekker is dat...( ik bedenk me opeens......Lourdes......iedereen is hier altijd bezig met making business.....ik ga er eens over nadenken,hahaha).
eigenlijk onzin.Van de week was Jos op straat, lekker uit zijn bed, we bouwen het ritme op! Komt er een Gambiaanse vrouw naar hem toe en stopt hem 5 dalasi ( de munteenheid hier) in zijn hand. Jos voelde zich hier niet prettig bij, maar Kissema vertelde dat hij het echt moest aannemen, volgens het geloof moet je minder bedeelden een charity geven, een bedelgift! Als Jos het zou weigeren zou de vrouw zich heel ongemakkelijk voelen! Wij denken nu dat we een nieuwe business gevonden hebben, Jos op straat met een hoedje op zijn kop op zijn blad.....een nieuwe sponsor voor onze Stichting!
We hebben een nieuw huisdier, natuurlijk verrast solomon ons daarmee, deze keer is het een minipapegaai, hij bracht al een slang, een slak, een schildpad, die zijn weg, deze keer praten we met de papegaai....ook onze buurtkinderen genieten van.
Solomon heeft nu een baan, hij is daar erg druk mee, kan jos dus niet zoveel helpen, Kissema is zijn opvolger,ik assisteer....Dat verandert wel de situatie, LLamin zorgt nu voor het ontbijt.....Na 2 weken hebben we nog niet echt een goed ritme, misschien kan Hans, hij komt woensdag er structuur in aanbrengen, zo niet dan blijft het ritme onduidelijk.....ik denk het laatste, hahaha, Afrika op zijn best zullen we maar zeggen!
We kijken uit naar Hans , Jos heeft al een lijstje voor hem gemaakt, maak je borst maar nat!
We zijn al wel gevorderd met het verspreiden van hulpgoederen, de store was meer dan vol, het is nu voor helft weg. De schoolmeubels wachten op hulptroepen, Nico en Henk komen ook, het plan is om dan naar Kitty en Basstory te gaan en daar de meubels te brengen, Bassory is klaar met de lokalen, Kitty is nu druk bezig om de vloeren te concreten, lees te voorzien van beton.
graag wil ik effe tegen Rianne zeggen dat het leuk is om te horen dat de vloer mooi is geworden, waren we eerlijk gezegd al effe vergeten! Na je 60ste is er toch het een en ander aan het veranderen in je brain.....ik weet nu de weg weer in dit huis, waar alles ligt etc, straks zie ik het wel in eindhoven! Bee succes he met je onderneming, fijn dat Jantje helpt, hij houdt ons op de hoogte, we duimen met je!
Wilma en Angela, gaat het een beetje, volgens week ga ik de sierraden verdelen.....je wilt niet weten hoe geliefd dat is, laat ik weten. Sjors alvast gefeliciteerd, jouw motortje en fietsje krijgen een mooie bestemming, ik maak er foto's van. Als iemand in Tivoli Willem spreekt, vertel hen dat zijn kleding zeer welkom was..Guled more then 2 weeks no tabacco! Geert alles goed? Richard leuk jouw reactie, Jan en Joke er wordt een douche voor een hele compound gemaakt, lees 20 familieleden van jullie donatie...Annie ook jouw donatie gaat daar heen, het is bij Sabba. We gaan erheen als het klaar is , dan plaats ik foto"s! Kortom wij maken het goed, maar ook velen anderen dankzij de gulle giften van onze sponsoren.....liefs en tot schrijvens

  • 19 Januari 2016 - 00:44

    Els:

    Ha Jos en Mieke / family-team.
    Ik zie het helemaal voor me...Jos met zijn hoedje op straat. En wat een hitte, zeg! Zorg goed voor elkaar, maar dat is aan The Familyteam wel toevertrouwd! Veel plezier!!

  • 19 Januari 2016 - 10:08

    Tjeuke Tommes En Corrie Heuvel:

    Hey gambia team!

    Wij zitten hier binnen bij de beurs ons op te warmen want hier in nederland is het -6!
    Dus maar 40 graden verschil hoor haha!

    Als ik er ben neem ik mijn taak als koffiezetter weer op mij is dat in ieder geval geregeld haha.

    groetjes tjeu en corrie

  • 19 Januari 2016 - 15:03

    Lon Den Ouden:

    Hoi Jos en Mieke,

    Wat leuk om zo een verslag van jullie te lezen, en wat fijn dat jullie het zo goed maken daar !
    We zijn er al bijna klaar voor, we tellen echt af naar de 14de februari.
    We komen graag bij jullie kijken, we nemen zeker contact op !
    Succes met alle dingen daar en als we er zijn en je kunt hulp gebruiken dan horen we het graag !

    groetjes en tot ziens in Afrika,
    Jan en Lon

  • 19 Januari 2016 - 16:55

    Arnold Van Der Heijden:

    Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Doe Jos en Solomon de groeten!
    Geniet van jullie verblijf, ik blijf zo op de hoogte.
    Mis wel Jos zijn schaakpartijen!
    Groetjes Arnold.

  • 19 Januari 2016 - 20:31

    Annie:

    Fijn jullie verslagen weer te lezen.
    Jos je hebt weer n baantje erbij.

    Liefs Annie

  • 21 Januari 2016 - 10:49

    Nico Maas:

    Hoi Jos en Mieke,

    Ik heb mijn koffer gepakt en ben al reisvaardig om woensdag in Gambia te kunnen zijn.
    Ik lees dat voor Hans al een werkschema is gemaakt en voor Henk en Mij ook als wat is gepland, ik ben er klaar voor en heb er veel zin in.
    De koffie en de kaas is geregeld en mijn schroefmachine zit al in de Koffer.
    Hou het water op voorraad wat dat kunnen we niet missen en natuurlijk een biertje voor de avond ook in de koelkast.
    Graag Mieke jou 06 nummer mailen naar mij dan kunnen we bellen als we in het Hotel zijn dat is ook geregeld bij ons ticket.
    Succes met de voorbereidingen van onze komst Mieke en Jos, de groetjes aan de jongens.
    Groetjes Henk en Anja, Ine en Nico

  • 21 Januari 2016 - 17:50

    Det En Leo:

    hallo daar,fijn te lezen dat het goed met jullie gaat.De reis ook goed gegaan. Hier is ook alles goed dat is een goed idee om Jos wat te laten doen. Geniet er maar van. Gr Det en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Brusubi

Vol verwachting

We gaan weer naar ons moederland, we gaan naar huis!

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2016

latermen

28 Februari 2016

ditjes en datjes

14 Februari 2016

celebrationtime

07 Februari 2016

memorial

27 Januari 2016

Bluehouseperikelen
jos en mieke

gambia is ons moederland,we overwinteren er om dicht bij onze dierbare vrienden te zijn....we gebruiken onze tijd om de doelen van onze stichting na te streven. Wereldwijd toegankelijk is een breed,veelzijdig begrip wat zeker toepasbaar is in Gambia, voor de kinderen voor een healtcentrum en voor onze vrienden.......

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 174702

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 29 Maart 2014

Vol verwachting

30 December 2012 - 25 Maart 2013

thuis in the blue house

Landen bezocht: