Bluehouseperikelen - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu Bluehouseperikelen - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

Bluehouseperikelen

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

27 Januari 2016 | Gambia, Brusubi

hoi,
Tja, als je vertrekt in Nederland, zeg je, beloof je, we schrijven iedere week......We doen dat oprecht, willen contacten....maar als je eenmaal hier bent, leef je zo anders, met de dag.....niks vooruit plannen, geen agenda, alles kan hier.....Heerlijk, wij zijn inmiddels al zover. Hans een goede vriend is nu hier....2 dagen kwam Nederland weer binnen denderen, nu is ook Hans back, ook hij heeft ons familyteamritme nu...Morgen komen Henk en Nico, we gaan zien wat dat brengt, hun intentie is veel doen......ojee, de helft van de schoolmeubels is nog niet gearriveerd, ze willen hier iets doen.....morgen gaan we kijken op zijn gambiaans hoe we dit gaan oplossen. 3 Nederlandse mannen, vrijwilligers die werken voor de stichting, komen speciaal om de schooltjes die we bouwden, mee in te richten....de helft van de meubels is er nog niet!!!!!!Wat wij wel weten is dat alles altijd goed komt hier.....Gelukkig liet Kissema vandaag zowel een urinaal van Jos als een mooi bord kapot vallen....hier brengt dat peace vertelde Adu, bij ons toch geluk? Kiss helpt jos met veel verve....ik assisteer indien nodig....als hij veel gerookt heeft eet hij effe 2 knoflooktenen, om zijn adem te verfrissen, nu dan heeft hij effe geen assistente, wauw wat een walm....
Kiss heeft altijd mooie opmerkingen, ik heb de buitenboel hier gepoetst, 9 maanden stof (dust) wegwerken....Kiss" the doors know now that Mieke is back in Brusubi" they are totally white.....".Hij noemt de Blue house trouwens His Part-timehouse! HAHAHA
Vandaag zijn we gestart met het schilderen van ons huis, een drukke bedoening, maar wederom gezellig.....De tijd vliegt, net vlogen Nico en Henk over, ja wij wonen op een plek dat alle vliegtuigen dalen over ons huis, als we mensen op moeten pikken wachten we totdat het vliegtuig over vliegt dan rijdende aan.....Dit jaar zag ik ons huis, heel bijzonder vanuit de lucht.
We hebben volgers op deze site, leuk jullie reacties.....Sigi doe iedereen de groeten terug, ook Richard......Wilma, als het zo doorgaat kun je een slof verwachten, het lukt me nog steeds!!!!!Angela alles goed met jou en Alex? Sebas alvast Proficiat, zijn we de eerste.....
voor allen veel liefs van ons.....

• 28 Januari 2016 - 00:31

Sebas:

Leuk om mee te lezen en leven, thanks!! Besos besos

• 28 Januari 2016 - 02:14

Els:

Zal weer een hele cultuuromslag zijn met "afdeling Holland". Ik probeer me erop voor te bereiden..... maar het lijkt wel of alles in Nederland steeds meer "jagen" wordt de hele dag..! Steeds meer stress.
    Wat was er vandaag op het journaal: 1 miljoen mensen zijn depri ! Eén miljoen!!! Misschien moeten ze "omstebeurt" maar eens een retourtje Gambia boeken, da's goedkoper dan een psychiater en misschien wel een veel beter effect!! Ik ga een pleidooi houden!!
    Groeten aan allemaal en veel plezier met verven!

• 28 Januari 2016 - 17:03

Jozef:

Ik denk dat we toch een keer naar Gambia moeten. Jullie maken ons steeds nieuwsgieriger.