back again - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jos en mieke - WaarBenJij.nu back again - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jos en mieke - WaarBenJij.nu

back again

Door: jos en mieke

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

15 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Back home…………….

We zijn na een nacht overslaan, vanwege de onmogelijke vertrektijd (7 uur s’morgens) weer thuis.....in the blue house. Wat een weerzien, wat een vertrouwdheid, het is alsof we eergisteren nog hier waren....Trouwe lezers weten hoe we al jaren samen werken met ons familieteam, we realiseerden alles samen. Dat gaf nogal eens verschillende inzichten, andere manier van denken, werken (wat wil je met 2 culturen), Maar het was ongelooflijk, ontroerend hoe alles in elkaar valt. Tot in de kleinste details was alles voorbereid en klaar en schoon en de koelkast gevuld, zelfs toiletpaier was voorradig, Chapeau voor Llamin, Mosus, Mariamme and Laminneke. They clean the hole week!!\
Het grasveld is zelfs tot in de puntjes uitgedund,,,,,,,,,,,We zijn er nu een dag en het is zo gewoon, zo vanzelfsprekend,iedereen weet zijn taak en we genieten van het weer, de geluiden, de geuren het overheerlijk eten van mariamme en ons bed.
De bus is nu ook op de compound, een nieuwe uitdaging voor Jos om dit onder zijn supervisie tot een perfecte reiswagen voor ons allemaal te maken. Er komen aan de achterkant nieuwe ramen in die je kunt openen, niet verkrijgbaar in gambia, dus wij sleurde plexiglas mee op maat in het vliegtuig!!!!Thanks to Stanley!!Ze zijn heel aangekomen. Ismaila heeft ervoor gezorgd dat we al kunnen rijden , de papieren maken we snel in orde,
We kregen ook 2 telefoontjes van Nederlanders die beiden ons huis willen zien, het valt dan gelijk op dat ze af willen spreken met een tijd. Wij doen dat en onze jongens/vrienden zijn er nu inmiddels wel aan gewend maar het is zo NIET Gambiaans.
Zaterdag gaan we naar Kubuneh, we gaan kijken naar een voetbaltoernooi aldaar, vantevoren bezoeken we Frans op zijn compound, hij runt het healtcenter samen met gabrielle die nu nog in Nederland is.maar snel naar huis komt.
Solomon is ook gearriveerd, hij doet aan Judo en kreeg een judopak, hij demonstreerde zijn kunsten, won zelfs een grote prijs. Els hij was zo blij om dit te krijgen, jammer dat je zijn gezicht niet kon zien!!!Ik heb er foto’s van gemaakt!
Met solomon gaat het heelerg goed, we regelde zijn medikatie weer voor een jaar, dank aan de sponsor.Hij hoort er ook helemaal bij, heeft net zijn matras met een mattenklopper ( jawel we hebben die hier) dustvrij gemaakt en gaat heerlijk slapen hier, om morgenvroeg weer naar school te gaan.Sol komt op en af,zijn studie gaat voor ,maar reken maar dat hij veel hier zal zijn hij hoort er helemaal bij...

Nieuwtjes voor de insiders: er wordt weer volop gebeden hier op de compound!
De duiven zijn allemaal weg, eenieder had er genoeg van, ik blij anders had ik deze maatregel genomen.
Kissema is er even niet, zijn vriendin is over!
Achter ons is er veel bouwgeweld, ze zijn al bezig op de 2e etage
Sulaman, het zoontje van Mariamme, zit al, eet al sweet patatos, morgen weer maar dan mixt mariamme er groente doorheen en maakt het fijn.....tip van ons!

We wachten uiteraard op de container met alle spullen die we kregen en verzonden, maar als ik eerlijk ben mag het nog even wachten, het is lekker om rustig te beginnen......waarvan akte,

Veel liefs voor iedereen, groetjes Jos en Mieke

sorry ik schreef dit 3 dagen gelden, computerproblemen, grrrrrr maar alles went,hahaha liefs tot gauw allemaal

• 15 Januari 2012 - 12:42

Bea:

het heeft hier vannacht een beetje gevroren verder geen nieuws have fun

• 15 Januari 2012 - 14:25

Marij:

Lieve schatten, heb het goed daar samen en met elkaar. Heel veel plezier en lieve groet Marij

• 19 Januari 2012 - 00:23

Els:

Zo te lezen is het weer als vanouds met de sfeer en de activiteiten. Leuk!
    Allemaal veel groeten en een knuffel voor dat kleine "zoete aardappeltje".
    BIG HUGS

• 23 Januari 2012 - 13:11

Dorothe En Wim:

Ik lees dat Solomon veel bij jullie is. Willen jullie hem a.u.b. de hartelijke groeten doen? Fijn dat het zo goed met hem gaat!