stretch veroorzaakt stress.......... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jos en mieke - WaarBenJij.nu stretch veroorzaakt stress.......... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jos en mieke - WaarBenJij.nu

stretch veroorzaakt stress..........

Door: jos en mieke

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

24 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Stretch veroorzaakt stress

Misschien kennen jullie wel de tekening waarop een mannenhoofd on-profile afgebeeld staat met een weelderige naakte vrouw die zijn voorhoofd en gezicht vorm geeft?
De titel van dit werk is dan ook “What’s on a mans mind”!
Nou In Gambia is het gelukkig echt niet anders!!!!
Ook hier worden de mannen geinspireerd en voelen zich aangetrokken tot de schoonheid van vrouwen. In vroegere tijd was de tradionele kleding meer omhullend en wijdvallend, dus was het nogal ingewikkeld om een inschatting te maken van het daaronder verborgen figuur van een vrouw. Je moest het dan vaak maar doen met de gezichtstrekken. Hoewel nog steeds veel vrouwen in de ruimvallende, kleurrijke gewaden gekleed gaan laten de jeudige dames zich graag in Westerse mode leiden.
Ik hoef dit verder niet aan jullie uit te leggen want zowel wij mannen, als jullie vrouwen weten goed wat ik bedoel.
Aangezien ik niet zo goed de mode in Nederland volg kan ik een inschattingsfout maken maar wat ik wel zie is dat hier stretchkleding (skimmy’s) het straatbeeld opfleurt.
Met de jongens ( dus uiteraard zonder Mieke en Mariamma) praat ik hier over.
Grappig is dan wel om te zien dat er dan op ondeugende, maar toch enigzins verlegen, wijze gelachen wordt.

Ik besef dat ik op mijn leeftijd het risico loop om een bep. bedenkelijke reputatie op te bouwen door dit te schrijven. Maar gelukkig biedt Gambia mij hiervoor de ideale ontsnappingsclausule. Een leeftijdsverschil van 30 jaar of zelfs meer is hier geen uitzondering. Het is dan wel de oudere man met een jongere vrouw.Helaas is hier zelden liefde in het spel, zeker voor de jongere meiden.Dit is een typisch voorbeeld van een negatief cultuurverschijnsel.
In de toeristensector is juist het tegenovergestelde beeld, meestal te zien. De verliefdheid spat er bij de dames vanaf, terwijl het status en geld betekend voor de jonge gambianen. Wie is hier naief???

Nog even over de titel van dit stuk: Misschien was het woord prikkelend meer correct geweest maar deze aanhef allitereerd zo lekker!

Groetjes Jos..............

• 25 Januari 2012 - 01:39

Els:

Heee.... Jos, verrassend verhaal.
    Ook jij vermaakt je goed, zo te lezen.
    Die aanhef .... what's is a name, what's is a word...? We weten wie het schrijft! Heel veel plezier!
    Geniet van al het schoons van Gambia!
    Gr. Els

• 25 Januari 2012 - 09:55

Hans:

Jos kun je dit verschijnsel toelichten met iets visuelers ?

• 25 Januari 2012 - 20:23

Sebas:

Hoi Jos! Leuk van je te horen! Mooi verhaal, beelden verschijnen vanzelf tijdens het lezen. Die spelfout in de laatste zin is je vergeven ;-) Geniet met volle teugen, ik mail jou en Mieke snel met een update! Hartelijke groeten van Sebas!