gelukkig 2013 vanuit Gambia - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu gelukkig 2013 vanuit Gambia - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

gelukkig 2013 vanuit Gambia

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

04 Januari 2013 | Gambia, Brusubi

Nieuwjaar in Gambia.

Gelukkig Nieuwjaar, Happy New Year voor alle volgers…we zijn weer heerlijk in ons Blue house, de tuin is werkelijk een paradijs, de geluiden klinken als vanouds, tjilpen van de krekels, djembeemuziek in de verte,een voetbalwedstrijd op t.v. etc.
We hebben heerlijk weer, veel bezoek…welcome back Jos and Mieke, were is Remco? Het is zo vertrouwd allemaal, heerlijk. Ons huis is al weer dust(stof) vrij, de insecten en hagedissen en ander gespuis, is verbannen. We zijn weer ingeburgerd. We kunnen aan de slag voor de Stichting, de storage staat vol met give aways!
Morgen komen Frans en Gabrielle alles halen voor het Healtcentrum, wij gaan zelf naar een dorpje wat Mum Manneh ons adviseerde, we brengen kleren voor de mensen daar. Daarna gaan we bezoek bij Kissema, hij kreeg een tweede zoon. Hij is vandaag terug geroepen , de kleine huilt de hele nacht, zijn vrouw is moe en wil rust.
Ook hier heb je huilbaby’s!
Afgelopen maandag waren we met het hele familyteam in het Senegambiagebied, daar moet je wezen om Nieuwjaar te vieren. We reserveerde een tafel bij Wild Monkey ( een afrikaanse tent met
djembeemuziek) om te eten. Doe je dit niet dan kom je er niet in. We waren halverwege, toen we al in een file terecht kwamen, het was druk, ongelooflijk Er was een politiestop, die leidde het verkeer om, wij mochten rechtdoor, vanwege onze troef: Jos!!
In het Senegambiagebied was het vol, veel toeristen met genodigden (lees gambianen) buiten het gebied was het “zwart “ van het volk, kijkers, honderden, die niet toegelaten worden. Simpel omdat ze niets kunnen verteren, geen geld.De hele avond liepen er een soort harmonieen rond, het waren scouts, ze speelden een niet gambiaans muziekje, een beetje het bekende fanfaregeluid!!!!Heel apart. Klokslag 12.00 was er veel vuurwerk, ook de wensballonnen zag ik door de lucht gaan. Sjors bracht er een op de heuvelkerstviering, ze vlogen allemaal richting zee, dus niet gevaarlijk. Heb ik nog spijt dat ik ze niet mee genomen heb.We zagen veel bekenden, leuk weerzien, maar het allermooiste was dat we dit alles buiten beleefden, in een shirtje. Heel apart. De mensen waren allen mooi aangekleed, onze eigen Llamin liep in pak, met een bril op zijn hoofd, the head needs also something nice was zijn menig.
Het was mooi zo met zijn allen, we hebben elkaar vanalles gewenst. All the best, many years to go
Long,long life to go…..wensen voor elkaar ,ook voor jullie tot gauw.

• 04 Januari 2013 - 00:30

Sebas:

Hola reizigers!

Voor jullie en jullie vrienden en familie daar alle geluk, goeds en gezondheid! Wat een mooi begin! Fijn om weer te mogen meegenieten! Lieve groeten! Sebas

• 04 Januari 2013 - 14:11

Nico En Ine,:

Hoi Jos en Mieke,

Jullie zijn goed aangekomen en hebben het huis al weer op orde heb ik gelezen en hebben de jaarwisseling op een mooie manier meegemaakt.
    Wij wensen jullie een mooi veblijf in Gambia en ik hoop dat je er weer mooie contacten kunt maken en als de schoendozen aankomen weer veel kinderen blij kunnen maken. Morgen breng ik de dozn naar Rossum, het zijn 33 bananendozen dus je kunt veel kinderen blij maken.
    Ik wens jullie veel succes en je ziet wel ik volg jullie.
    Groetjes Ine en Nico

• 04 Januari 2013 - 21:41

Anja Bogaars:

Hoi Jos en Mieke,

Al weer wat ingeburcht zo te lezen. En dat ze daar ook vuurwerk afschieten, dat had ik niet verwacht, omdat ze daar het geld niet voor hebben. Of doen dat alleen maar de welgestelde mensen. Lijkt mij ook sneu, want dan worden die mensen, welo weer met de neus op de feiten gedrukt, dat hun dat weer niet kunnen en die hogere heren wel.
    Maar ik begrijp dat het toch wel leuk was.

En zijn de containers met de spullen al geariveerd. Dan kan het echte werk beginnen,
    Ik hoop dat jullie daar een geweldige tijd met die mensen daar hebben. Ik wens je daar veel plezier met z'n allen.

Groetjes: Anja Bogaars.

• 05 Januari 2013 - 10:30

Det En Leo:

Hallo allemaal daar. Van ons ook de beste wensen en een gezond 2013. Dat was weer een mooie ervaring om het nieuwe jaar in Gambia te beginnen. De ries is voor jullie goed verlopen ,ook al zo veel ervaring met het naar Gambia reizen. Hier is het ook allemaal weer voor bij en goed gegaan. gr Det en Leo

• 08 Januari 2013 - 15:12

Bets Van Hastenberg:

Hoi Mieke , een late reactie maar ook voor jou en Jos een Super 2013. Dat gaat vast lukken .
    Goed om te horen dat jullie al weer helemaal terug zijn in jullie moederland!!.
    Zal wel helemaal anders voelen als je gestopt bent met werken, maar ach voor alles is een tijd toch.
    Of je in 2014 nog zin hebt zie je dan maar weer, maar altijd goed om iets achter de hand te hebben.
    Ik heb je aardig verwaarloosd zelfs met jouw verjaardag . Ik was je niet vergeten had zelfs jou kaart al heel vroeg geschreven [te vroeg blijkt achteraf] maar door allerlei toestanden met ons moeder, is die kaart nooit gepost. Maar uit het oog is zeker niet uit het hart. Ik kijk uit naar onze lunch in mei volgens mij hebben we dan weer heeeeeel veel bij te kletsen.
    liefs en heel veel groeten voor Jos ook namens Ton natuurlijk ,Bets