Eetclub - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu Eetclub - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

Eetclub

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

02 Februari 2015 | Gambia, Brusubi

hoi allen,

Het was een enerverende week......onze eetclub kwam over om ons 20 jarig bestaan te vieren, prachtige reden toch om naar Gambia af te reizen.Ook Bas en Tim vlogen naar hier. Samen met hen zagen we Gambia door hun ogen, hun verwondering, hun genieten,hun verbijstering,het was me wat. Llamin had er een mooie taak aan om de gids te zijn. Ook kom je er dan achter hoeveel mensen ons hier kennen, Mijn zusje corrie het allermeest.......zo vaak werd ze aangezien als Mieke, mensen noemden ons Twins.....de vader van Langer in Bunjaidu wist het effe niet....hahaha.

Uiteraard aten we hier, het was immers mijn beurt om te koken,met de hulp van het bluehouseteam was het een onvergetelijke maal, we aten oesters van de mum van Solomon, kaasblokjes van Marianne,scrimps recht uit de zee.....en we genoten van de djembees, het gezang van Kissema. We zongen traditionele muziek. Ousman, Lamin en Musa waren overgekomen met de boot, dat gebeurd ons jaarlijks dat er wat kinderen uit Bunjaidu komen. Ze leven heel lokaal, het geweld van de Blue house is voor hen een soort cultuurschok, altijd weer lachen hoe ze materialen hier zich eigen maken. dit keer was de fruitpers het machine van de dag!!!

We hadden nog een bezoeker, een heuse schorpioen, dat was weer een staaltje van Solomon, hij ging een dag de bossen in en ving hem. Hij wilde de schorpioen naar de reptielenfarm brengen, die is er hier ook een.....Deze Schorpioen was erg gevaarlijk, hij kreeg een plek in de tuin, in een emmer. we moesten hem voeren, met insecten. Dat is hier geen probleem, iedere dag tijdens de dagelijkse veegbeurt vang ik muggen, mieren, vliegen en ander soort ongedierte. ja het leven is hier niet saai, ooit een hele week insecten gespaard??? Ikke wel!

Voor de Stichting zijn we tussen de bedrijven door ook actief, de auto.s van FriendsforFriends zijn verkocht. We hebben een mooi bedrag over gehouden en kunnen op het schooltje in Kitty 2 klaslokalen en een magazijn bouwen, de stenen worden al gemaakt.
Tambedou heeft de coördinatie.
De eetclub bracht daar voor alle kinderen een t shirt, geschonken door de Paulusschool in Oirschot. Tafels en stoelen zijn onderweg, die kregen we van de andere basisschool De Linde ook uit Oirschot.

Dee week nemen we vakantie, morgen reizen we naar Cassamas in Senegal, met ons hele team.we hebben er zin in.
Reden is ook dat Jos een schaakpartij gaat spelen op uitnodiging van een schaakvriend die daar momenteel is. Ik neem rummicub mee, dat gaan wij spelen. Spelletjes doen is wat vervaagd sinds we t.v. hebben, gelukkig is men nu al enthousiast. Het spelen van spelletjes is voor mij weer heel leuk geworden doordat de deelnemers van de inloop er ook gek op zijn!!!Ik ga eens kijken of ik de jongens hierin kan verslaan, want dat het een competitie wordt weet ik wel zeker. Vandaag dus inpakken, vrienden van Det en Leo ontvangen, Bas en Tim uitzwaaien......tot gauw!

Sebas nogmaals van harte met je 40e verjaardag, lieve allemaal,tot gauw.
Jos en Mieke

• 02 Februari 2015 - 11:32

Ria Zwarts :

Ik zit dit te schrijven terwijl er buiten dikke sneeuwvlokken vallen
    Jullie genieten er wel van en nu ff er tussen uit
    Goed bezig veel plezier en tot horens
    Liefs en Gr. van Ria en Leo

• 02 Februari 2015 - 15:35

Sebas:

Hai, leuk weer om mee te genieten en thanks! Fijn jullie even te spreken! Heel veel lieve groetjes van Sebas!

• 03 Februari 2015 - 12:47

Els:

Dat gaat weer leuk worden, dit uitstapje. Het blijft steeds spannend in en om The Blue House. Veel plezier! Fijn dat Tambedou de bouw in Kotty cooridineert. Benieuwd naar het resultaat!!! Groetjes en big hugs!