onoverkomelijk - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu onoverkomelijk - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

onoverkomelijk

Door: jos en mieke

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

14 Maart 2011 | Gambia, Brusubi

Als je jaren en vaak naar Gambia gaat bouw je contacten op, vele, dierbare en ingewikkelde...Maar wat is het dan mooi interresant als 2 mensen zoals Hans en els voor 3 weken onbevangen even langs komen. De contacten die we hebben passeren de revue, ze wonen hier, ze komen langs, we bezoeken ze...Door hans en els kijk je weer effe met een andere blik, vanwege hun reacties,die soms ontroerend zijn ( els wil wel 100 kindjes meenemen),ook hun vanzelfsprekendheid van kijken naar....willen helpen en hun verwondering. Ze zijn er pas een week, maar het lijkt of ze er al maanden zijn, fijn. Vandaag kookte els en ik,( Mariamme heeft een vrije dag) De reacties waren zo lief en attent, eerlijk, hier in the blue house vindt men dat de dutch women are the best cooks of the world. Dat zijn we natuurlijk ook, we hebben geheimen( secrets)...en dat proeven ze.Melk bij een paar opgeklopte eireren geeft meer volume, smaakt goed, maar als de jongens weten dat er melk in de dagelijkse omelet
zit zouden ze het niet eten!!!Een maggiblokje van hier geeft ook herkenning, knallen we er ook
in!!!Hahaha. Noah kwam vanddag langs,hij woont in Bunjaidu, bven de rivier ,met vrouw en 7 kinderen, hij kwam met 6 kinderen....voor het eerst met de ferry, naar ons huis,het huis en onze huisraad is nog heel, maar de sporen zijn te zien. Prachtig hoe die kinderen zich vermaakte, ze leven heel bassal thuis, met veel zand weinig middelen, een douche is dan een toilet, thuis doen ze het ook boven een gat, ons doucheputje is ook een gat!!!Een voetbal is echt het summum, we hebben er