building a fence - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jos en mieke - WaarBenJij.nu building a fence - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jos en mieke - WaarBenJij.nu

building a fence

Door: jos en mieke

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

25 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hoi,

Ja, Jos is ook in de pen geklommen....daar hebben we nu alle tijd voor, onze bouwperikelen zijn ten einde. Na een jaar ziet ons huis er nog perfect uit en is het genieten geblazen. Okay, 2 nieuwe auto's ( lees 2 keer 20 jaar oud) inklaren en daarvoor papieren regelen, vraagt hier veel tijd veel wachten en veel geduld, zeker als je geen geld onder de tafel wilt geven. Llamin was gisteren met Jos en Kissema ( ja hij is weer in ons midden, zijn amerikaanse vriendin is naar huis), al 3 uur hiervoor op pad. Llamin was er vandaag van 9 uur tot 18.00 uur mee zoet!!En nog is niet alles geregeld.........
Maar vouwen doen we niet meer, klaar is klaar. Had je gedacht, Laminneke heeft een jaar of wat geleden een stuk grond gekocht voor zijn mum, ze heeft geen eigen woning, als oudste, ben je hier superverantwoordelijk voor het wel en wee van je ouders,ook al trouwt je pa meerdere keren, alle kids moeten gevoed worden en iedereen moet ergens wonen. zzijn "plot"is een lap grond ergens in het dorp Lamin, hij heeft er zijn geld in gestoken wat hij verdient als guide. Het is echter ook heel belangrijk dat je je grond omheidn, doe je dit niet dan kan het zo door de dorpsoudste weer verkocht worden. Vandaar Laminneke's drive om aan de slag te gaan. Dus er wordt een FENCE gebouwd (muur).
Als onze buurmannen,inclusief onze musa en Laminneke zelf zijn nu al 4 dagen van s'morgens vroeg tot sávonds in touw om het karwei te klaren. Eerst moest al het onkruid weg, dit doe je met een mes of met je handen, de sleuven maken gebeurd met een houweel, ze hebben er een, de rest is dus echt handwerk....
Vanaf gisteren zijn ze de cementblocs aan het maken, ook handmatig. 24 gallons zijn gehuurd( lees lege palmoliecontainers) waar water in gedaan wordt en vervoerd in de bus(later guidebus). Het water wordt hier getapt. iedere dag 20 zakken cement worden er gekocht en verwerkt, met een schop alles mengen, ook handmatig....Nog 2 dagen te gaan dan is het bouwproject van Laminneke klaar.
Wij leven mee en zorgen mee, 5 grote volwassen kerels die in de ziedende hitte werken krijgen honger en hebben dorst....mijn taak ontbijt/lunch....'s Avonds zijn uitgehongerd, alles gaat op, ons diner, waar we voorheen nog wel eens iets van over hielden en na buren brachten, verdwijnt op dit moment echt allemaal hier ter plekke.
Het 5daagse culturele festival in
Batukunku, helaas daar zijn we niet geweest,volgende keer beter.

Waar schijnlijk loopt alles mooi achter elkaar, de container van november van benny is in de haven, vanaf morgen kunnen we een telefoontje verwachten, we gaan dan aan de slag voor de stichting..........

nieuwtje: morgen eten we andijvie, uit de tuin van Tilly en Frits, (onze bouwer van het 1e uur), ben benieuwd of het lekker gevonden wordt???

Bedankt voor alle lieve en leuke reacties, lang leve het internet, wat hier ook sterk verbeterd is.

Liefs Mieke

• 25 Januari 2012 - 01:45

Els:

Ziedende hitte: hoe warm is het nu bij jullie, ongeveer?
    Groetjes aan alemaal. Jullie verhalen boeien me echt. Al lezende waan ik me ook een beetje in The Blue House!
    Gr. Els

• 25 Januari 2012 - 10:01

Hans:

Als Lamieneke bouwt, wie heeft dan de zorg over Jos?

• 25 Januari 2012 - 20:25

Sebas:

Hai Mieke, leuk verhaal weer, op en top Gambia en op en top Mieke en Jos! Sitting on top of the world! Enjoy! Besos besos!

• 25 Januari 2012 - 20:48

Fons:

ben weer helemaal up to date door jullie verhalen. Goed te vernemen dat het jullie goed gaat.
    Wij zijn hier met andere perikelen bezig maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Echt hot news is er niet echt alhoewel het lijkt dat Sneekie zijn hut zo goed als verkocht heeft. Tuurlijk met grof verlies maar toch...
    Doe de club daar van me de hartelijke groeten en ik blijf jullie volgen, Fons.

• 26 Januari 2012 - 16:58

Anja Bogaars:

Wat hebben wij het dan weer goed hier. Spierkracht komt hier niet zo meer voor, wij hebben overal wel een apparaat voor die het voor ons doet, maar jullie daar moeten alles nog met de hand doen, en dat dan nog in die vreselijke hitte. Ik geef het je te doen. Ik heb respect voor die mensen.

Groetjes Anja Bogaars

• 26 Januari 2012 - 22:07

Jacqueline En Theo:

He hallo..Raad eens wat,we hebben net geboekt en komen jullie opzoeken..je hoort nog van ons.
    Liefs wij.