tante corrie - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu tante corrie - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van jos en mieke - WaarBenJij.nu

tante corrie

Door: mieke en jos

Blijf op de hoogte en volg jos en mieke

26 Februari 2009 | Gambia, Brusubi

Lieve allemaal,

Allereerst bedankt vor de reakties en mails, leuk om te lezen. Hier gebeurd nog steeds vanalles, voor de stichting zijn we een heel eind klaar, op 2 dozen na is alles terecht gekomen waar het voor bedoeld was. Als het een beetje meezit komt er de eerste week Maart nog een container met spullen van ons, dus de komende week doen we effe relaxed. Komt goed uit , Stanley (Harrie) en Mieke zijn gisteren goed aangekomen. Hun ontvangst was wederom met een feestje gepaard. Er was nu geen bruiloft in de straat maar de rode lopers lagen op de luchthaven al uit. Net voor Arke-Fly landde, was de president uit Burundi gearriveerd. Heel Gambia staat dan op zijn kop, overal vlaggetjes langs de weg, veel politie en militairen, en ontelbare schoolkinderen. De hele week zag je op T.V. al de aankondiging en het verzoek om met grote getalen langs de weg te gaan staan, te wuiven , muziek te maken etc. Dat gebeurd dus ook. Wij reden ook een stuk van dat parcour!!!!Later in de avond kwam de president uit Gambia ook langs, in zijn Bummer met heel zijn gevolg!!!De weg is dan leeg, je wordt dan verwacht aan de kant te gaan staan. Is wel slim als je dat doet, want de snelheid van de auto,s is levensgevaarlijk.

Heel leuk was het dat Stanley de “Uitstraling”bij had, waar een artikel in stond van tante Corrie, onze 2e moeder die 85 wordt volgende week en iets heel speciaals gaat doen, samen met haar 11 kinderen, ja allemaal, gaat ze naar Lourdes. Tante Corrie we denken aan je, we bellen en vinden het wel jammer dat we er niet bij zijn .
Tante Corrie is ook een sponsor van onze Stichting en weet altijd leuke dingen te vinden/geven die hier goed van pas komen.

Vandaag is de grote dag voor Jos, we gaan zijn 50e nogmaals vieren met al onze vrienden en de familie. De voorbereidingen zijn klaar, vertel ik de volgende keer wel meer over.
Jos heeft gisteren een bod gedaan op een Plot, stuk grond, ja we willen hier echt een huis gaan bouwen.

Volgende week gaan we bij Marga in Berending , zaden afgeven, dit verzoek kregen we 2 weken geleden, Stanley en Mieke brachten het al mee. Mooi toch.
Lieve groetjes allemaal, houdoe

Zondag: Na 2 dagen proberen om voorgaande te versturen, wil ik jullie laten weten dat het feest een groot succes was. Jos zijn 50e verjaardag is nu echt compleet gevierd.
In Farato was het thuiskomen, we hadden een familieteam samengesteld die voetbalde tegen het team van Farato, helaas moest ons team het afleggen, we verloren,ondanks dat de coach (Remco) zijn geheime wapen ingezet had, 12 spelers op het veld!!!!Daarna hebben we met zijn allen gegeten, het was volle bak op de Compound van Betsy en Ismaila.
Fatou en Nene hadden heerlijk gekookt, de baobabjuice ontbrak niet en natuurlijk, veel harde muziek.
We hebben heerlijk gedanst, wat zijn Gambianen toch ritmisch en houden ze van bewegen….
Onze culturele kleding viel erg in smaak.
LLamin was er niet, jammer. Het is echt prachtig hoe warm en welgemeend iedereen hier feest en zonder alcohol, ja dat is echt mogelijk.Remco hield een speech voor Jos,heel lief.
Stanley en Mieke keken hun ogen uit.
Vandaag gaan we Bakau onveilig maken, wordt vast weer leuk.
Houdoe Mieke

• 26 Februari 2009 - 12:18

Els (&kids):

Weer helemaal bij met lezen.Ook op Remco's site! Fijn dat Stanley en Mieke het goed naar de zin hebben. Wat zal dat een feest zijn geweest voor "ABrammetje" Jos!
    En de wedstrijd verloren, hoe kan dat nou? Laminneke zat toch ijn jullie team!!
    Have fun in Bakau vandaag. Houdoe!
    (Ik stuur nog een mailtje!)

• 26 Februari 2009 - 13:40

Mieke:

altijd weer leuk om te lezen!het is daar bijna altijd feest.
    de groetjes en tot volgende week.
    gr Mieke Erp

• 26 Februari 2009 - 20:23

Det En Leo:

Wat leuk dat Stanly daar aan gedacht heeft om dat mee te nemen.Wij beginnen morgen aan het feest met 62 personen wat zal ze genieten.Het huis zal er toch komen.Ben jij Mieke ook helemaal zonder alcohol daar dat zal Jos goed bevallen maar voor Stanly en MIeke is dat ook even wennen.Toch wel lekker op zijn tijd een pilsje.Wij hebben de carnaval weer achter de rug heel rustig geweest voor ons.Geniet nog van de laatste dagen daar en een goede reis terug naar nederland GR Det